13 december 2023

prelyceum 13 december

Zit jij in groep 8 en wil je kennis maken met het Van Maerlantlyceum?
Kom op woensdag 13 december naar het prelyceum en kies voor Spaans, muziek of Grieken en Romeinen.

Je kunt kennismaken met onze school door een proefles te volgen, speciaal voor leerlingen in groep 8 die volgend jaar naar de havo, het atheneum of gymnasium gaan. Zo kun je alvast kennis maken met onze school, onze docenten en een vak.

Deze activiteit zal plaatsvinden op de Von Flotowlaan 1.

Aanmelden voor deze activiteit is noodzakelijk.

Let op! Om zo veel mogelijk kinderen de mogelijkheid te geven om kennis te komen maken met onze school, organiseren we een tweede ronde. Per dag vragen we daarom je maar voor één prelyceum in te schrijven.

ronde 1

13 december bieden we drie vakken aan

• muziek = vol

• Spaans = vol

• klassieke talen = vol

planning

13:50 uur ontvangst

14:00 uur start prelyceum

15:00 uur einde programma

Dit prelyceum heeft reeds plaatsgevonden.

ronde 2

13 december bieden we drie vakken aan

• muziek = vol

• Spaans = vol

• klassieke talen = vol

planning

15:00 uur ontvangst

15:15 uur start prelyceum

16:15 uur einde programma

Dit prelyceum heeft reeds plaatsgevonden.

kies een vak

• Spaans

• muziek

• klassieke talen

‘Latijn? Dat is toch een saaie oude taal die niemand gebruikt?’ Ik het hoor het je al zeggen. Dat is juist omgekeerd! Waarom is Latijn nou zo leuk? Ik zal het je uitleggen. Bij Latijn leer je de taal ontleden en gebruiken. En, woorden die je voor Frans en Engels moet leren, lijken erop. Handig toch?

Je leert ook over de cultuur van de Romeinen en hoe zij Latijn gebruikten in het dagelijks leven. De lessen zijn heel leerzaam en je leert elke les wel iets nieuws! De klassieke cultuurdocenten zijn super aardig en ze kunnen goed helpen als je iets niet snapt.

Je kijkt soms ook grappige video’s over de Romeinen. Broertjes die ruzie hebben: herken je het? En wilde die Vestaalse maagd nou wel of niet zoenen met god Mars? Kom zelf kijken dan merk je hoe leuk Latijn is.

Latijn leeft op het Van Maerlantlyceum!

Geschreven door Lieke Tonneijk, G2a

naar de brugklas

kennismakingsactiviteiten

Zit jij in groep 8 en ga je volgend jaar naar de middelbare? Dan sta jij voor een belangrijke keuze! Wil je weten of het Van Maerlantlyceum Eindoven bij jou past? Kom dan kennismaken!

We organiseren diverse kennismakingsactiviteiten, bekijk het volledige overzicht hier.

Bekijk alle prelyceums op deze pagina.