Jouw mening telt!

Leerlingenraad

Op het Van Maerlantlyceum telt jouw mening en stem. Wil je meepraten over het onderwijs, de lessen, de toetsen of de (ver)nieuwbouw? Meld je dan aan voor de leerlingenraad! En dat is niet alles: de leerlingenraad organiseert ook jaarlijks een kerst- en valentijnsactie en is actief op instagram. Doe jij mee?

Voor wie?

De leerlingenraad is voor en van de leerlingen, van leerlingen van alle leerjaren en opleidingen. Je bent actief betrokken bij de ontwikkelingen op school.

Vergaderen? Ja!

De leerlingenraad vergadert elke week en elke maand is er een overleg met onze rector. Wil jij dit ook? Aanmelden kan via mail.

Medezeggenschapsraad

Wat is een MR? De MR beslist over van alles wat er binnen de school gebeurt. De MR is een formeel orgaan waarin echt op bestuurlijk niveau wordt beslist.

In de medezeggenschapsraad (MR) MR zitten naast zes personeelsleden en drie ouders ook drie leerlingen. Als leerling kun je (als er plaatsen beschikbaar zijn) je opgeven voor verkiezingen tegen het einde van het schooljaar. Als je wordt gekozen mag je twee schooljaren meebeslissen (mocht je eerder van school gaan, dan natuurlijk maar voor één jaar). Klik hier om te zien wie er nu in de MR zit.