• Werken bij ons
  • Wie zijn wij en waar staan we voor?

Het Van Maerlantlyceum

Waar staan wij voor

Waar staan we voor? Iedere Van Maerlant-leerling is uniek. Leerlingen willen leren en zich ontwikkelen. Daar vertrouwen wij op en daar begeleiden we ze bij. Wij zijn oprecht nieuwsgierig naar de persoon achter de leerling, wat deze aan competenties heeft en waarin de leerling zich wil ontwikkelen. Bij ons mag je fouten maken; leerlingen én medewerkers. Onze school is een omgeving die prikkelt tot samen leren en samen ontdekken.

Waar gaan we voor? Onze school biedt onderwijs gericht op kennisontwikkeling in combinatie met persoonlijke groei, zelfvertrouwen en verantwoordelijkheidsgevoel. Wij helpen leerlingen om een positief-kritische, creatieve en onderzoekende houding te ontwikkelen. Op het Van Maerlantlyceum hebben we aandacht voor elkaar en mag je zijn wie je bent. Op onze school staat plezier in het leren centraal: leerlingen en personeel leren en werken samen, in een veilige, prettige en open omgeving.

Nieuwsgierigheid, aandacht voor elkaar en plezier in leren zijn de kernwaarden van onze school.

Wat bieden wij

GROEI STAAT VOOROP

De maatschappij verandert snel. Daarom zijn ontwikkeling en groei vanzelfsprekend voor iedereen die bij ons op school leert en werkt. Onze medewerkers staan daarbij centraal: hoe kom jij het beste tot je recht?

1.     Blijven leren

Voor elke medewerker op het Van Maerlantlyceum is een lerende houding vanzelfsprekend. Onze school is een uitnodigende leeromgeving met ruimte voor eigen initiatief, vragen en reflectie. We maken optimaal gebruik van elkaars kennis en vaardigheden. Scholing, intervisie, triades, reflectie en onderzoek doen, zijn een vast onderdeel van ieders ontwikkeling naar (verbetering van) professionaliteit.

2. Samenwerking

Samenwerking is essentieel op het Van Maerlantlyceum: alleen in verbinding met anderen kan de leerling, kan jij, kan je collega en kan de school groeien en zicht ontwikkelen. Je werkt samen binnen je sectie, binnen je team, met de schoolleiding en met partners in de regio. Samenwerking op het Van Maerlantlyceum kenmerkt zich als volgt:

• het collectieve belang staat voorop;

• er is sprake van rollenwisselingen in de groep;

• het team/de sectie staat open voor nieuwkomers en hun ideeën;

• het team/de sectie leert samen.

3.Arbeidsvoorwaarden

Zie jij jezelf als collega op het Van Maerlantlyceum, in een onderwijzende of ondersteunende functie? Dan is het goed om te weten welke praktische zaken het Van Maerlantlyceum jou biedt als werkgever.

• naast 8% vakantiegeld krijg je ook een eindejaarsuitkering van 8,33%;

• pensioenregeling bij ABP;

• (persoonlijke) ontwikkeling / opleidingsmogelijkheden;

• regeling uitruilen arbeidsvoorwaarden;

1. bibliotheek abonnement en museumjaarkaart

2. (elektrische) fiets

3. fitness-/ sportabonnement

4. mobile device

• naast koffie, thee en cup-a-soup, ligt er ook vers fruit voor je in de personeelskamer.

Wat we van onze collega's verwachten

Voor medewerkers geldt, net als voor leerlingen, een lerende houding. Je bent dus bewust met leren bezig; leren van leerlingen, leren van je ervaringen, leren van collega's en leren van de school als geheel.

Als medewerker van het Van Maerlantlyceum:

• heb je vakinhoudelijke kennis en vaardigheden;

• heb je zelfvertrouwen en verantwoordelijkheidsgevoel;

• ben je positief-kritisch en onderzoekend;

• zoek je naar creatieve oplossingen;

• sta je open voor de wereld om je heen.

Voor groei en ontwikkeling van leerling, medewerker en de school als geheel hebben we elkaar nodig. Je helpt en ondersteund, maar coacht ook, spreekt aan, geeft feedback en complimenten. Samen creëren we een formatieve cultuur.

Werken in secties

Neem een kijkje in de keuken bij verschillende secties op het Van Maerlantlyceum.

stage lopen op het Van Maerlantlyceum

medewerkers aan het woord