Drie brugklassen, voor ieder wat wils

De brugklas

Precies op de goede plek zitten: dat voelt prettig. Onze brugklassen zijn gericht op ontdekken en onderzoeken. Wat maakt de leerling blij? Waar is hij of zij goed in? Het onderzoeken doen we binnen en buiten het klaslokaal. Bijvoorbeeld bij ASML. Of bij een gastles door een expert van Philips.

Begeleiding op alle fronten

Om goed een oogje in het zeil te houden geven we regelmatig oefentoetsen én bieden we wekelijkse mentoruren voor begeleiding op alle fronten. Dit zorgt voor een goed slagingspercentage: in 2020 voor vwo & gymnasium 98% en 96% voor havo.

Jouw toekomst? Onze school!

Wij leiden op voor de toekomst. Onze brugklassen bieden ondersteuning voor iedereen. Bij je talent(en) en valkuil(en). Dat doen we in een open (pestvrije) sfeer iedereen zichzelf kan zijn.

havo, atheneum en gymnasium brugklas

Drie type brugklassen

Wij hebben drie soorten brugklas: havo, atheneum en gymnasium. Wat is het verschil?

havo brugklas

• Les op havoniveau en ook de toetsen zijn op havoniveau

• Tijdens de lessen geven we een korte instructie, daarna volgen (huiswerk)opdrachten

atheneum brugklas

• Les op vwo-niveau en toetsen op vwo-niveau

• Na de brugklas volgt doorstroming naar havo 2, atheneum 2 of gymnasium 2

gymnasium brugklas

• Naast kernvakken worden vakken als klassieke cultuur gegeven

• Om plek te maken in het rooster worden Engels en wiskunde in minder lesuren per week gegeven

• In gymnasium 2 worden Latijn en Grieks gegeven

De brugklas voor schooljaar 2024-2025 zit helemaal vol.

De nieuwe aanmeldingsperiode is in maart 2025. Heb je eerder een vraag? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag!