Bij ons kun je gewoon jezelf zijn

Welkom op het
Van Maerlantlyceum

#nieuwsgierigleren

Op weg naar het eindexamen

Gewoon...
goed onderwijs!

havo, atheneum, gymnasium

Bij ons kun je gewoon jezelf zijn

Welkom op het
Van Maerlantlyceum

Nieuwsgierig leren en onderzoeken

School voor iedereen

Midden in Eindhoven

havo, atheneum, gymnasium

brugklas 2024-2025

aanmelden brugklas

Kom jij naar onze school? Meld je in de week van 25 tot en met 31 maart aan voor onze brugklas!

save the date - 28 september 2024

reünie Van Maerlantlyceum

We organiseren dit najaar een reünie voor oud-leerlingen en oud-collega's in ons vernieuwde pand. Reserveer daarom zaterdag 28 september van 16:00 tot 20:00 uur alvast in je agenda.

voor leerlingen in groep 7 & 8

brochure 'Naar de brugklas'

Meer weten over hoe het bij ons op school is voor je bij ons naar de middelbare school gaat? Dat kan! We hebben een boekje met alle informatie op een rij. Download het hier of haal het op bij ons op school.

Entering the first year of secondary school

Would you like to know more about what it is really like at Van Maerlantlyceum before you actually go to secondary school? No problem! We have a booklet for you which contains all the information you need to know. You can either download it from our website or collect a paper version at our school.

Opleiden voor de toekomst

Wij leiden jongeren op voor de toekomst. Nieuwsgierige leerlingen gaan samen met betrokken docenten op ontdekkingsreis. Die reis is van brugklas tot eindexamen, online en in de klas, op havo-, atheneum- en gymnasium-niveau.

Goed onderwijs

Het Van Maerlantlyceum biedt gewoon goed onderwijs. Ons slagingspercentage ligt hoog: in 2021 97% voor havo en 94% voor vwo. Dat komt mede door onze goede begeleiding. Iedere leerling krijgt bij ons een mentor, die ze coacht op hun ontdekkingstocht naar het eindexamen.

Een begrip
in Eindhoven

We zijn een school met meer dan 100 jaar ervaring! Die zetten we goed in. We lopen voorop als het gaat op digitaal onderwijs, maatwerk en persoonlijke aandacht. Op het Van Maerlantlyceum doe je niet alleen kennis en vaardigheden op, maar ontwikkel je je ook als sociale, breed-geörienteerde, nieuwsgierige (wereld)burger. Op het Van Maerlantlyceum leer je met plezier!

Waar staan wij voor?

Nieuwsgierigheid, aandacht voor elkaar en plezier in leren... Iedere Van Maerlant-leerling is uniek. Je wilt leren en je ontwikkelen. Daar vertrouwen wij op en daar begeleiden we je bij. Wij zijn oprecht nieuwsgierig naar wie je bent, wat je kunt en waar je beter in wilt worden. Bij ons mag je fouten maken. Onze school is een veilige omgeving die prikkelt tot samen leren en samen ontdekken.

Ontdekken & onderzoeken

Bij ons kan dat! We bieden een breed pakket van vakken aan: tekenen, extra talen (Cambridge Engels en Spaans), programmeren, robotica, technologie en een eigen Makerslab. Verder krijgen alle leerlingen onderzoeksvaardigheden, Art & Technology en mediawijsheid.

Elke leerling is anders

We bepalen samen met iedere leerling de leerweg. We houden samen bij wat je al goed kunt, en waar je nog mee moet oefenen. De docent past de leerstof op de behoeftes van de leerlingen aan. Fouten maken mag, of beter nog: fouten maken moet. Perfect hoef je niet te zijn.

Veilige en pestvrije school

Jezelf zijn, altijd!

Het Van Maerlantlyceum is veilige school met een prettige pestvrije sfeer waar iedereen aandacht heeft voor elkaar. Wij bieden een plek voor alle leerlingen en hebben respect voor elkaar. Je mag hier altijd jezelf zijn, van welke cultuur, overtuiging, gender of afkomst je ook bent.