Over ons

Wij leiden jongeren op voor de toekomst. Nieuwsgierige leerlingen gaan samen met betrokken docenten op ontdekkingsreis, van brugklas tot eindexamen, online en in de klas, op havo-, atheneum- en gymnasiumniveau. Wij bieden maatwerk. De leerling zet zijn stappen zelf, ons team van docenten en medewerkers begeleidt. Dat doen ze als het goed gaat en ook als het even tegenzit. Wat kan je nog meer van ons verwachten?

Schoolplan 2020-2024

Waar we voor staan

#altijdjezelfzijn

Goed leren kan alleen in een veilige omgeving met een prettige, pestvrije sfeer. Wij bieden dat, al jarenlang. Onze school is een plek waar iedereen aandacht heeft voor elkaar, waar leerlingen – van alle gender(s), overtuigingen en afkomst – welkom zijn en iedereen zichzelf kan zijn en zich gesteund voelt.

#nooitsaai

Wij bieden een breed pakket van vakken aan. Naast de gewone lessen is er ruimte voor onderzoeksvaardigheden, robotica, art & technology, debatteren, extra talen, programmeren, creatieve vakken en heeft de school een eigen Makerslab. En... we bieden gewoon goed onderwijs. Het slagingspercentage ligt hoog, maar de toetsdruk is juist lager dan op andere scholen.

OMO

Het Van Maerlantlyceum is onderdeel van Ons Middelbaar Onderwijs (OMO). OMO geeft vorming van de leerling vanuit de kernwaarden: goed onderwijs, goed mens, goed leven en goed handelen. Wil je meer informatie over de strategie van de vereniging? Lees dan het strategisch beleidsplan, Koers 23.

Onze rector rapporteert direct aan de voorzitter van de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur wordt gevormd door de heer Jos Kusters en mevrouw Yvonne Kops.

AOS-OMO

Iedere leerling verdient onderwijs dat hem of haar de beste toekomstkansen biedt. Hierin speelt de kwaliteit van de docenten een belangrijke rol. Daarom is het Van Maerlantlyceum een academische opleidingsschool.

Een academische opleidingsschool is er voor alle onderwijsprofessionals. Wij bieden een praktische leeromgeving voor leraren die op weg zijn naar hun diploma. Daarnaast is er veel aandacht voor het begeleiden van beginnende docenten de voortdurende professionalisering van meer ervaren collega’s.